Dlaczego niektóre feromony są takie drogie?

Dzisiejszy rynek dzieli się na produkty oryginalne i podrobione. Czasem powielenie jakiegoś pomysły to tylko inne opakowanie i niższa cena ze względu na mniej znaną markę, jednak o wiele częściej mamy tu do czynienia z jawną oszczędnością na jakości.

 

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że jeśli walizka podróżna, panele podłogowe, pralka, komputer czy jedzenie jest tańsze to możemy spodziewać się po nim jedynie najgorszego – nim się obejrzymy wszystko się popsuje.

perfume-144546 640

Dlaczego więc mamy takie wątpliwości kupując feromony? Czemu uważamy, że nabywając, je płacąc przy tym kilkadziesiąt złotych za 50 ml, efekt będzie lepszy? Czy niczego nie nauczyło nas doświadczenie? Okazuje się, że wszystkiemu winna jest zła informacja na temat feromonów. Wystarczy jednak zapoznać się z poniższym artykułem, by uchronić się od poważnego błędu.

 

Coś dla tych którzy zwątpili

Oczywiście nikt tak naprawdę nie przyzna się nam wprost, że kiedyś próbował feromonów, no chyba że nie działały. Wtedy wystarczy jedynie wypowiedzieć to magiczne słowo i już możemy usłyszeć historię o tym, jakie to oszustwo itp. By zrozumieć dlaczego tak się stało wystarczy zwykle zadać dwa pytania (no może 3):

  • ile feromony kosztowały?
  • jaka była ich pojemność?
  • jakie stężenie zastosował producent?

Te wszystkie trzy zmienne bardzo szybko są w stanie zdradzić nam przyczynę niepowodzenia danej osoby, gdyż jakość wiąże się tu zawsze z umiejętnym opracowaniem mieszanki, wyższą ceną oraz niewielka pojemnością. Feromonów nie trzeba dużo (w kategoriach pojemnościowych produktu), ważne jest jedynie by było ich jak najwięcej w jednej dawce.


Stężenie

Cena promocyjna to coś co wzbudza w ludziach nie lada euforię zakupową. Trafiła się przecież okazja i szkoda by było jej nie wykorzystać. Dlaczego więc efekt jest daleki od magii? Gdyż często dystrybutorzy żerują na ludzkiej niewiedzy i oferują produkty, które mają zbyt małe (śladowe) stężenie feromonów lub nie mają ich wcale – choć etykieta obiecuje co innego. Tutaj też objawia się druga pułapka. Cena. Im większa pojemność tym powinna być ona wyższa. Dzieje się jednak inaczej. Obok markowego produktu o pojemności 14 ml za 300 zł, widzimy inny o tej samej pojemności za 40 zł. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, jak wysoki koszt generuje uzyskanie feromonów w warunkach laboratoryjnych i wierzymy, że ktoś sprzedaje wyniki takiej pracy znacznie poniżej kosztów uzyskania prawdziwych feromonów.

 

Niełatwa synteza

Produkt, który możemy znaleźć na rynku to tak dokładnie feromony syntetyczne. Nazwa ta oznacza, że wytwarza się je w sposób sztuczny, jednak w taki sposób by ich budowa i działanie były identyczne, jak te u naturalnych pierwowzorów. Generuje to również ogromne koszty produkcji, gdyż 1 mg to tak naprawdę równowartość 6 tysięcy dolarów. Znaczy to, że cena 5 ml produktu nie powinna być nigdy niższa niż ok. 70 zł. A to tylko koszt uzyskania jednego rodzaju.

Często jednak asortyment feromonów oferuje nam mieszanki różnych substancji, co automatycznie jest o wiele bardziej skuteczne, ale też ma swoją cenę. Uczciwy dystrybutor dba ponadto by oferowane przez niego produktu miały właściwe (skuteczne) stężenie, które w przypadku takich substancji powinno być przynajmniej na poziomie 0,15 mg/ml (inaczej działanie będzie nieefektywne). Ważną informacją jest również fakt, że każdy produkt, który oferuje stężenie większe niż 1mg/ml jest z góry skazany na porażkę, gdyż przy tym stężeniu działanie feromonów zostaje zniwelowane i wytraca się coś na kształt osadu. Skuteczność jest tu droga, jednak mamy pewność, że efekty będą takie jakich oczekujemy.

 

W opracowaniu artykułu merytorycznie wsparł nas Świat Doznań

 

 
 

Katagoria: Porady dla każdego
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 2 lata temu.
Publikacja była czytana: 1384  razy.