Fenomen produktów z TV

Każdy, kto miał to szczęście funkcjonować w latach 90., na pewno kojarzy większość okazji telewizyjnych, które się wtedy pojawiały. Wiele osób znało reklamy na pamięć, a o prezentowanych tam produktach dyskutowało się na rodzinnych spotkaniach. Jeśli ktoś kupił sobie taki sprzęt, to od razu wszyscy sąsiedzi przychodzili go zobaczyć.

 

Teraz istny szał na okazje zakupowe już minął, jednak nadal w TV Okazje można często znaleźć wiele interesujących gadżetów. Dlaczego w dobie internetu telezakupy nadal mają się dobrze?

 

Najpierw TV, później sklep

Często można spotkać się z opinią, że produkty z TV są śmieszne i nikomu niepotrzebne. Warto jednak przypomnieć sobie, jak wiele urządzeń miało swoją premierę w telewizji, a dopiero wiele miesięcy, a nawet lat, później trafiały one na sklepowe półki. Było tak np. w przypadku pojemników zamykanych próżniowo, obrotowych mopów, noży ceramicznych, sokowirówek, blenderów itd. Teraz nie wyobrażamy sobie tego, że nie możemy znaleźć tych przedmiotów w stacjonarnych sklepach. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku produktów zdrowotnych. Urządzenia do pomiaru ciśnienia były wtedy nieprzyzwoicie drogie, a w TV można je było kupić o kilkadziesiąt procent taniej.

Niska cena oraz innowacyjność prezentowanych produktów w TV często powoduje odmienne reakcje. Jedni sięgają po telefon i korzystają z okazji telewizyjnych, inni natomiast wolą je obśmiać. Oczywiście nie wszystkie gadżety, które się pojawiły na ekranie telewizora były porównywalnie użyteczne, jednak miejmy w głowie myśl, że ludzie kiedyś śmiali się mopów, „bo przecież podłogę myje się na kolanach”.

 

Po co TV skoro jest internet?

Sporą różnicą między kupieniem produktu z TV a z internetu jest grupa docelowa. Za pośrednictwem internetu docieramy do osób młodych, często aktywnych zawodowo, więc też i takich, którzy nie mają zbyt wiele wolnego czasu. Wybierają oni dany sprzęt, czytają opinię i już są gotowi na zakup. Z kolei okazje telewizyjne budzą zainteresowanie u osób starszych, takich, które nie korzystają na co dzień z komputera i chcą się dowiedzieć od razu wszystkiego o produkcie. Połączenie więc tych dwóch kanałów – TV oraz i internetu, pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i dzięki temu zaspokaja się potrzeby wszystkich klientów. Proste rozwiązanie, ale takie są przecież najbardziej skuteczne.

Nie zapominajmy też o tym, że wiele osób ma ambiwalentny lub nawet negatywny stosunek do zakupów na odległość. Nie jest to dziwne, ponieważ zawsze wolimy coś przed zapłatą dotknąć i sprawdzić, jak wygląda w rzeczywistości. Z tego też powodu istnieje spora grupa osób, która nigdy nie skusi się na zakupy przez TV czy on-line. Nie zmienia to jednak faktu, że cała reszta nie ma z tym problemu.

 

 
 

Katagoria: Porady dla każdego
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 12 miesięcy temu.
Publikacja była czytana: 573  razy.